نمایندگی تعمیر ماکروفر فلر غرب تهران

برند فلر یکی از نام های شناخته شده در لوازم خانگی به حساب می آید؛ یکی از محصولات این برند خوشنام ماکروفر است. با وجود کیفیت بالای ماکروفر فلر ممکن است شما به خدمات نمایندگی تعمیر ماکروفر فلر نیاز پیدا کنید.

ماکروفرها عموماً به دلایلی همچون روشن نشدن، جرقه زدن و گرم نکردن غذا به تعمیر نیاز پیدا می کنند که هر کدام از این ایرادات می تواند پای خرابی قطعاتی دیگر همچون مگنترون، ترانس، ورق میکا، سیستم کوپلینگ، برد الکترونیکی و… را به میان آورد.

این موضوع بسیار اهمیت دارد که شما ماکروفر خود را به تعمیرگاه مجاز فلر بسپارید تا درگیر بی کیفیتی قطعات تقلبی نشوید. در ادامه بیشتر به خدماتی که می توانید از نمایندگی تعمیر ماکروفر فلر غرب تهران دریافت کنید پرداخته ایم.

علت روشن نشدن ماکروفر فلر چیست؟

یکی از رایج ترین ایرادات در دستگاه های ماکروفر، روشن نشدن دستگاه است. در این زمینه دو حالت وجود دارد یا اینکه صفحه نمایش و چراغ دستگاه روشن می شود یا اینکه دستگاه به نحوی خاموش است، انگار اصلاً برقی در آن جریان ندارد.

اگر بخواهیم موضوع را با حالت دوم شروع کنیم، باید گفت که به احتمال بسیار زیاد ایراد مربوط به کابل دستگاه است. اما پیش از آنکه با مرکز خدمات پس از فروش ماکروفر فلر تماس بگیرید از اتصال دستگاه خود به برق مطمئن شوید.

مشکل اتصالات داخلی دستگاه نیازمند بررسی دقیق است. گاهی ممکن است یکی از قطعات برد یا بخش های مرتبط با منبع تغذیه سوخته باشد که پس از بررسی های لازم، قطعه معیوب با قطعه سالم جایگزین خواهد شد.

اگر حالت اول در مورد روشن نشدن دستگاه ماکروفر مطرح باشد باید چه کرد؟ اگر صفحه نمایش و چراغ دستگاه شما روشن می شود اما سینی نمی چرخد یا اصلاً برنامه اجرا نمی شود، پای خطاهای متعددی در میان خواهد بود که نیازمند عیب یابی و بررسی دقیق در نمایندگی تعمیر ماکروفر فلر خواهد بود. به این موارد در ادامه خواهیم پرداخت.

نمایندگی تعمیر ماکروفر فلر غرب تهران

خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر

اگر ماکروفر شما روشن می شود ولی فرمان نمی گیرد، احتمال خرابی میکروسوئیچ درب مطرح خواهد بود. این قطعه برای آن است که شما نتوانید در هنگام پخت غذا درب ماکروفر را باز کنید زیرا در خطر تشعشع قرار خواهید گرفت.

میکروسوئیچ درب ماکروفر پس از چفت کردن در، فرمان فعال شدن را به برد ارسال می کند و برد نیز دستور روشن شدن مگنترون را خواهد داد. بنابراین خرابی میکروسوئیچ این چرخه را مختل خواهد کرد و در نتیجه دستگاه روشن نخواهد شد.

برای تعویض میکروسوئیچ ماکروفر فلر می توانید از خدمات نمایندگی فلر غرب تهران استفاده کنید. تعویض این قطعه معمولاً چندان پیچیده و هزینه بر نخواهد بود.

دلیل نچرخیدن سینی ماکروفر فلر چیست؟

در برخی موارد ماکروفر روشن می شود، فرمان می گیرد اما سینی نمی چرخد و گیر می کند. نچرخیدن سینی ماکروفر معمولاً به دو علت رخ می دهد. یک دلیل مربوط به خرابی موتور گردان ماکروفر است و دلیل مرتبط به اشکال در کوپلینگ ماکروفر است.

کف دستگاه ماکروفر یک عدد موتور یا به عبارتی یک آرمیچر قرار گرفته است که به وسیلۀ شفت به کوپلار یا کوپلینگ اتصال پیدا می کند و در نهایت سینی بر روی این بخش سوار می شود.

اگر کوپلینگ یا کوپلار ماکروفر فلر خراب شود، متخصص نمایندگی تعمیر ماکروفر فلر این قطعه را برای شما تعویض خواهد کرد. در صورت خرابی موتور نیز این قطعه در تعمیر گاه مجاز فلر تعویض خواهد شد.

سیستم کوپلینگ ماکروفر

سیستم سینی چرخان ماکروفر از اجزایی چون شفت، ریل، غلتک و سینی تشکیل می شود که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • موتور کوپلینگ ماکروفر فلر: موتورکوپلینگ مایکروفر به دو جهت می چرخد و در بعضی از دستگاه ها اولتاژ آن بین ۲۱ ولت و ۳۰ ولت ac است.
  • شفت: این قطعه وظیفل انتقال قدرت موتور به صفحه سینی را ایفا می کند و به صورت میله ای فلزی از کف ماکروفر بیرون آمده است.
  • ریل: در سیستم کوپلینگ ماکروفر یک ریل کف دستگاه قرار دارد که سینی روی آن قرار می گیرد و به وسیله نیروی موتور حرکتی دورانی دارد.
  • غلتک: غلتک سینی را بر روی ریل قرار می دهد و به این ترتیب سینی روی ریل ماکروفر می چرخد.
  • سینی: دست آخر سینی با ظرفیت های متفاوت وجود دارد که مرکز آن به صورت عاج دار بوده و درون شفت چفت می شود.

بروز ایراد در هر کدام از این اجزا شما را نیازمند به خدمات نمانیدگی تعمیر ماکروفر فلر خواهد کرد.

عیب یابی ترانس و مگنترون ماکروفر فلر

عیب یابی ترانس و مگنترون ماکروفر فلر

نقش دو قطعه در ماکروفر بسیار حیاتی است؛ ترانس و مگنترون. مگنترون قطعه ای است که اشعه مورد نیاز برای پختن و گرم کردن غذا را تولید می کند. خرابی مگنترون یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماکروفر یا خوب نپختن غذا است. البته اگر یک طرف غذا خوب نمی پزد احتمالاً مشکل برای چرخش سینی است که به آن اشاره شد.

مگنترون با جریان برقی بسیار قوی کار می کند، برای اینکه چنین جریانی تولید شود، باید از ترانس کمک گرفت. ترانس برق شهری را دریافت کرده و آن را به ولتاژی چند برابر می رساند تا بتواند مگنترون را روشن کند. هر کدام از این دو قطعه خراب شود به مرکز خدمات پس از فروش و نمایندگی تعمیر ماکروفلر برای عیب یابی نیاز خواهید داشت.

خرابی ترانس می تواند با سر و صدا و جرقه زدن نیز همراه باشد. در هر صورت به هیچ عنوان خودتان به سراغ تعمیر ترانس نروید زیرا این قطعه حتی در صورت به برق نبودن دستگاه نیز جریان قوی ای از برق درون خود دارد و بسیار خطرناک است.

خرابی برد و تعمیر ماکروفر فلر

در یک دستگاه الکترونیکی، برد وظیفه ای بسیار مهم بر عهده دارد. برد الکترونیکی از مجموعه قطعات مختلفی همچون ترانزیستور، خازن، دیود و رله تشکیل شده است. این قطعات با کنترل ولتاژ، برنامه های ماکروفر را کنترل کرده و دستور خاموش و روشن شدن هر کدام از اجزای دستگاه را می دهند.

خرابی قطعات برد ماکروفر و سوختن قطعات آن می تواند با بلند شدن دود از دستگاه همراه باشد. معمولاً در صورت خرابی برد دستگاه به کلی روشن نمی شود یا فرمانی نمی دهد. در تعمیرگاه مجاز و نمایندگی تعمیرات ماکروفر فلر، تعمیر قطعات برد الکترونیکی بر حسب قطعات آسیب دیده صورت می گیرد.

چرا فن ماکروفر فلر کار نمی کند؟

چرا فن ماکروفر فلر کار نمی کند؟

یکی دیگر از اجزای مهم در همه مدل‌های مایکروفر، فن است. این قطعه مسئول از بین بردن دود و بوی مواد غذا در فضای داخلی مایکروفر است. در واقع، فن مایکروویو با جذب دود یا بخار، به بهبود عملکرد دستگاه کمک می‌کند.

خرابی فن مایکروفر ممکن است مشکلات زیادی را برای دستگاه ایجاد کند. به عبارت دیگر، با خرابی فن مایکروویو، قابلیت این قطعه در جذب دود و بخار حاصل از غذا مختلف می‌شود و به وضوح کیفیت عملکرد دستگاه کاهش می‌یابد.

تعویض ورق میکا ماکروفر

برای جلوگیری از تخریب و سوراخ‌شدن دیواره‌های مایکروفر، از کاور میکا استفاده می‌شود. کاور میکا مایکروفر از کانی‌هایی مانند آذرین، رسوبی، و سنگ دگرگونی تشکیل شده و دارای خاصیت دی‌الکتریک است.

این کاور همچون یک فیلتر در برابر اشعه عمل کرده و اثرات مخرب آن را به حداقل می‌رساند. اشعه‌های ارسال شده از مگنترون، در صورت برخورد مکرر با دیواره‌های مایکروفر، ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیر به آن وارد کنند.

ورق میکا، هرچند که به تنهایی از نفوذ اشعه به دیواره‌های دستگاه جلوگیری می‌کند، اما نیاز است که به‌صورت دوره‌ای تعویض شود. این اقدام به دلیل احتمال از دست دادن خواص آن ضروری است.

نگهداری از ماکروفر فلر

علاوه بر مواردی که گفته شد باید نکاتی را در بهره‌برداری از ماکروفر فلر رعایت کرد تا دستگاه با عیب و اشکال مواجه نشود.

از جمله مهمترین نکاتی که در بهره‌برداری از ماکروفر فلر باید رعایت کنید عدم قرار دادن ظرف فلزی در ماکروفر است؛ همچنین باید مرتب فیلترهای دستگاه را بررسی کنید و در صورت کثیف بودن آن ها را تمیز یا تعویض کنید.

بستن آرام درب ماکروفر و همچنین قرار ندادن ظروف سنگین بر روی سینی ماکروفر از دیگر نکات قابل رعایت در بهره‌برداری از ماکروفر فلر و تمامی ماکروفرهای دیگر است.

در پایان باز هم تأکید می شود که برای دریافت خدمات تعمیر ماکروفر فلر حتما از مرکز خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز تعمیر ماکروفر فلر کمک بگیرید.

تعمیرکاران نمایندگی تعمیر ماکروفر فلر غرب تهران همگی آموزش دیده و دارای گواهینامه معتبر هستند؛ شما می توانید با خیالی آسان ماکروفر خود را برای تعمیر به نمایندگی رسمی خدمات فلر، دلونگی و میگل بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)
اسکرول به بالا
تماس با نمایندگی