قطعات  چای‌سازهای فلر

علت ارور e1 چای ساز فلر

چای‌ساز، یک وسیله است که در طی دو دهه گذشته به طور گسترده‌ای محبوبیت یافته است. اما این وسیله گاهی اوقات دچار مشکلات عملکردی می‌شود، در این مقاله به علت ارور E1 در چای‌ساز می‌پردازیم.

چای‌سازها ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوند، از مشکلات مربوط به المنت گرفته تا مشکلات در ترموستات. برای درک بهتر علت ارور E1 در چای‌ساز، باید به طور مرتب قسمت‌های مختلف آن را بررسی کنیم.

آشنایی با قطعات و اجزای چای ساز فلر

برای درک بهتر علت ارور E1 در چای‌ساز فلر، ابتدا باید بدانیم که چای‌ساز از چه اجزاءی تشکیل شده است؛ قطعات چای ساز فلر شامل پایه دستگاه، بدنه کتری، و قوری است. در برخی مدل‌ها، قوری و کتری جداگانه نیستند و روی یک صفحه نصب شده‌اند.

در اکثر چای‌سازهای فلر ، قوری به کتری متصل است و کف کتری نیز روی یک صفحه نصب شده است؛ دکمه‌های روشن و خاموش معمولا روی بدنه قرار دارند و در برخی مدل‌ها نیز روی پایه دستگاه. چای‌سازهای جدید همچنین دارای صفحه نمایش هستند که علاوه بر برنامه‌های دستگاه، خطاها را نیز نشان می‌دهد.

بیشتر بدانید: معرفی قطعات چای ساز فلر و کاربرد هر کدام

قطعات  چای‌سازهای فلر

خرابی سنسور علت ارور E1 در چای‌ساز فلر

تصور کنید، یک روز دستگاه خود را روشن می‌کنید اما با ارور E1 روبه‌رو می‌شوید؛ علت این ارور چیست؟ احتمالا دستگاه شما با مشکل در سنسور دمای آب مواجه شده است. در دستگاه‌های قدیمی‌تر، این مشکل ممکن است با جوش آمدن آب نشان داده شود، اما در دستگاه‌های جدید، دستگاه با نمایش ارور، عملکرد خود را متوقف می‌کند.

این مشکل مرتبط با کف دستگاه شما است، جایی که سنسورهای حرارتی دستگاه قرار دارند. با این حال، ارور دستگاه شما نشان می‌دهد که دستگاه در حالت نادرستی قرار دارد، که در واقع می‌تواند از روشن شدن یا ادامه دادن عملکرد سیستم با وجود خطا جلوگیری کند.

لیست ارورهای چای ساز فلر

E1: عدم وجود آب در مخزن چای ساز یا مشکل در سنسور کف دستگاه
E2: عدم وجود جوشیدن آب در دستگاه
E3: عدم تشخیص دستگاه از وجود مخزن آب
E4: وجود بیش از حد آب در مخزن چای ساز
E7: عدم وجود بیش از حد کلسیم در آب
E9: عدم وجود آب در مخزن دستگاه

سنسور چای ساز فلر چیست؟

حالا که دانستیم علت ارور E1 در چای‌ساز با عملکرد سنسور و سیستم کف دستگاه مرتبط است، ببینیم که سنسور چیست؟

سنسور چای‌ساز، قطعه‌ای است که وظیفه تنظیم دمای آب را بر عهده دارد و پس از جوش آمدن آب، دستور خاموش کردن را صادر می‌کند. در صورت عدم انجام این کار، آب کل دستگاه بخار می‌شود و به دستگاه آسیب می‌رساند. دستگاه‌های جدید این امکان را دارند که در صورت شناسایی مشکل در ساختار سنسور، ارور نشان دهند.

خطای e1 بدنه چای ساز فلر

چرا سنسور دمای چای‌ساز فلر خراب می‌شود؟

علت ارور E1 در چای‌ساز فلر و خرابی سنسور به موارد مختلفی برمی‌گردد؛ با گذشت زمان، قطعات دستگاه ممکن است استهلاک شوند و حتی قطعاتی مانند ترموستات ممکن است زنگ زده و این موضوع باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود.

المنت؛ دیگر علت ارور E1 در چای‌ساز فلر

المنت یکی از دیگر قطعات حیاتی در وسایل گرمایشی است؛ این وسیله مولد و هادی انرژی است و برق را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و آن را به آب موجود در کتری و قوری انتقال می‌دهد.

اگر اشکالات الکتریکی در المنت وجود داشته باشد، این مشکل به صورت مختلفی از جمله پریدن فیوز تا نمایش ارور E1 نشان داده می‌شود.

تعمیر سنسور و المنت چای‌ساز

باید اطمینان حاصل شود که علت ارور E1 در چای‌ساز از خرابی سنسور است؛ در برخی موارد، سنسور باید به طور کلی تعویض شود، اما گاهی می‌توان آن را تعمیر کرد. به همین ترتیب، المنت نیز ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد.

در بسیاری از موارد، سنسور ممکن است خراب نباشد و فقط به دلایلی همچون تغییر در موقعیت جغرافیایی خود، قادر به عملکرد صحیح نباشد. در این شرایط، باید به این قطعه حیاتی دسترسی پیدا کرده و عملکرد آن مورد بررسی قرار داد. اما این کار بهتر است توسط تعمیرکاران متخصص انجام شود.

بیشتر بدانید: نمایندگی تعمیر چای ساز فلر غرب تهران

نکته پایانی

تعمیر چای‌ساز، یافتن علت ارور E1 در چای‌ساز و رفع آن با هزینه‌های مناسب و با  استفاده از تجهیزات پیشرفته تعمیراتی در نمایندگی رسمی فلر  انجام می‌شود، همچنین همه دستگاه‌های چای‌ساز فلر ، میگل و دلونگی قابل تعمیر هستند. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره‌های تماس نمایندگی مهرابی کد 110 نمایندگی خدمات پس از فروش غرب تهران شرکت سنجه کیش واردکننده رسمی محصولات فلر و دلونگی و تولید کننده لوازم خانگی میگل در ایران تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اسکرول به بالا
تماس با نمایندگی