آب بندی چای ساز فلر و علت نشتی و آب دادن آن

احتمالا برای شما هم پیش آمده که آب از دستگاه چای ساز تان نشتی کند. فرقی نمی کند که چای ساز شما از نوع سماور (قوری و کتری سر هم) یا به صورت قوری و کتری جدا باشد. مشکل در آب بندی چای ساز فلر برای هر دو نوع ممکن است پیش بیاید.

علت نشتی و آب دادن چای ساز موارد متعددی را در می گیرد؛ از کیفیت بدنه گرفته تا نوع استفاده از چای ساز. عمدتاً رسوب گرفتگی، حرارت دیدن بیش از حد بدنه و برخورد جسم نوک تیز سبب سوراخ شدن بدنه، ترک خوردن آن و نشتی آب از چای ساز می شود.

برای آب بندی چای ساز فلر لازم است که دستگاه خود را نزد خدمات پس از فروش مجاز چای ساز فلر ببرید تا پس از عیب یابی، مشکل آن بر طرف شود.

مشکل در بدنه و نشتی آب از چای ساز

استفاده از چای ساز و حرارت دیدن آن به مرور زمان باعث تحلیل رفتن بدنه دستگاه و در نتیجه نشتی آب می شود. به همین دلیل ممکن است صفحه زیر قوری و کتری شما به مرور زمان و در اثر حرارت خرد شده و از دید شما پنهان مانده باشد.

اگر چای‌ساز شما دارای بدنه پلاستیکی است، قسمت طلق پلاستیکی دستگاه دچار نشتی شده باشد. در نتیجه جدا شدن طلق داخل دستگاه از چای‌ساز می‌تواند به هنگام جوشیدن آب، نشتی آن را سبب شود.

در هر حال رفع مشکل طلق چای ساز و تعمیر بدنه در دسته آب بندی چای ساز جای گرفته و برای آن باید از تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید.

آب بندی چای ساز فلر و علت نشتی و آب دادن آن

رسوب گیری و آب بندی چای ساز فلر

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، رسوب گیری یکی دیگر از دلایل نشتی آب از چای ساز است. عدم جرم گیری چای‌ساز در طولانی‌مدت سبب رسوب املاح آب خواهد شد.

این موضوع از دوجهت بر آب بندی چای ساز فلر اثرگذار است؛ نخست آنکه با رسوب گیری املاح آب در دستگاه در انتقال حرارت از کیف به بدنه دستگاه مشکل ایجاد شده و بدنه ممکن است در مدت طولانی تری تحت فشار گرمای المنت (Heating element) قرار بگیرد.

مورد دوم به نوع جرم گیری بر می گردد؛ اگر به هنگام جرم گیری دستگاه از اشیاء نوک تیز استفاده کرده یا محلول‌های شیمیایی و بسیار قوی به کار بگیرید، بدنه دستگاه دچار خوردگی و پوسیدگی می شود که این اتفاق سبب از بین رفتن آب بندی چای ساز فلر و نشتی آب دادن آن می شود.

آب بندی چای ساز فلر در تعمیرگاه مجاز

برای علت نشتی دادن بدنه چای ساز فلر به خوبی مشخص و دستگاه آب بندی شود باید به سراغ تعمیرگاه مجاز فلر بروید. در مرکز خدمات پس از فروش فلر از قطعات اصل برای جایگزینی قطعات معیوب استفاده می شود.

یکی از قطعاتی که بسیار اهمیت دارد، بدنه یا کتری چای ساز است. در تعمیرگاه مجاز فلر این قطعه بر حسب مدل دستگاه شما جایگزین و چای ساز فلر شما زیر نظر تعمیرکار مجرب و حرفه ای تعمیر خواهد شد.

خرابی ترموستات و نشتی چای ساز فلر

خرابی ترموستات و نشتی چای ساز فلر

خراب شدن ترموستات یکی دیگر از موارد نیاز به آب بندی چای ساز فلر است. ترموستات از مهم‌ترین قطعات هر وسیله برقی محسوب می‌شود که اگر عملکرد آن دچار اختلال شود، عملکرد کل سیستم تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

وقتی ترموستات خراب شود، جریان ورودی برق به المنت دیرتر قطع می‌شود؛ این موضوع جوشیدن آب را طولانی تر می کند و در نتیجه بدنه چای‌ساز آسیب می‌بینند و دستگاه به مرور سوراخ می‌شود.

یکسره شدن چای ساز و نشتی و آب دادن بدنه

یکسره شدن دستگاه به معنی عدم اتومات کردن پس از جوش آمدن آب است. این اشکال از ترموستات یا کلید قطع و وصل ناشی می شود و تنها راه برای قطع کردن جریان جوشیدن آب، کشیدن دستگاه از برق است.

اگر چای ساز فلر شما دچار یکسره کار کردن شده است باید هرچه سریعتر با نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش فلر تماس بگیرید تا این مشکل حل شود زیرا در غیر این صورت همانطور که اشاره شد، جوشیدن مداوم آب و حرارت حاصل از آن سبب از بین رفتن آب بندی بدنه و تحلیل رفتن چسب و طلق مخصوص آن می شود.

جلوگیری از خرابی بدنه چای ساز فلر

جلوگیری از خرابی بدنه چای ساز فلر

به طور کلی برای اینکه آب بندی چای ساز فلر دچار مشکل نشود، بیش از هرچیز باید بر نحوۀ استفاده و نگهداری از این وسیله توجه داشته باشید که شامل موارد زیر می شود:

  • روشن نکردن دستگاه در صورت کم بودن آب؛ این موضوع می تواند سبب داغی بیش از حد بدنه و سوختن چسب های آن شود.
  • عدم استفاده از اشیاء نوک تیز و مواد خورنده به هنگام نظافت بدنه چای ساز
  • نظافت مداوم کتری چای ساز به منظور جلوگیری از رسوب گرفتگی

نکته پایانی

در این مطلب به آب بندی چای ساز فلر پرداختیم؛ نشتی و آب دادن چای ساز مشکلی است که باید به سرعت برطرف شود زیرا اتصالی و به دنبال آن خطر برق گرفتگی و سوختن دستگاه را در پی دارد. بنابراین برای جلوگیری از خسارات مالی و جانی باید این مشکل را بر طرف کرد.

همچنین برای بهره‌گیری از قطعات اصل که کارکرد دستگاه را برای سال های دیگر تضمین کند، نیاز به خدمات تعمیرگاه های مجاز خواهید داشت. شما میتوانید  با خیالی آسان ماکروفر خود را برای تعمیر به نمایندگی رسمی خدمات فلر، دلونگی و میگل بسپارید.

5/5 - (2 امتیاز)
اسکرول به بالا
تماس با نمایندگی